De Haagse Hogeschool Pro, een onderdeel van De Haagse Hogeschool, vindt de verbinding met de beroepspraktijk erg belangrijk. Praktijkgericht onderwijs is daarom hét kenmerk van iedere master- of post-hbo-opleiding, mastermodule of masterclass.

In datzelfde kader brengt De Haagse Hogeschool Pro ook regelmatig een whitepaper uit over actuele onderwerpen. Meestal is zo’n whitepaper een bewerking van een masterthesis. We leggen de verbinding tussen onderwijs en werkveld door specifieke kennis te delen die relevant is voor u als professional. Het maakt dan niet uit of u een functie heeft in het bedrijfsleven, bij de overheid of bij een niet-gouvermentele organisatie. Met de whitepapers willen we ook u als lezer stimuleren om nieuwe inzichten te verkrijgen die zorgen voor verdieping of verbreding van uw kennis.

Hieronder beschrijven we kort de inhoud van twee recent verschenen whitepapers.

Social impact bonds

De social impact bond (SIB) is een recente ontwikkeling die u in staat stelt om kosteneffectief, resultaatgericht en publiek-privaat samen te werken. In deze whitepaper schetsen we de voor- en nadelen van een social impact bond en geven we u inzicht in de toepasbaarheid ervan met een concrete casus.

Lees de hele whitepaper.

Digitaliseren uitdagend rechtbankdossier

De rechterlijke organisatie wil dienstbaarder zijn aan de samenleving. Digitaal procederen wordt daarom de nieuwe norm in bestuursrecht en burgerlijk procesrecht. Dat betekent: afscheid nemen van vertrouwde, maar ook ingewikkelde papieren procedures. Wat dit impliceert, laten we u zien in deze whitepaper.

Lees de hele whitepaper.

Contact

Heeft u vragen? Neem dan contact met ons op via e-mail (pro@hhs.nl) of telefoon (070 – 445 8900). Wij zijn telefonisch bereikbaar op ma-vrij tussen 8.30 en 17.00 uur.